11
янв
2012

Сinema 4D Studio R13.016 (2011)

Год выпуска: 2011
Жанр: Графический редактор, 3D-моделирование
Разработчик: MAXON Computer Inc.
Сайт разработчика: http://www.maxon.net/
Язык интерфейса: Мультиязычный (русский присутствует)
Тип сборки: Standard
Разрядность: 32/64-bit
Операционная система: Windows XP, 2003, Vista, 2008, 7; Apple OS X 10.6, 10.7; Apple Mac OS X 10.5.8
Системные требования:
Для Windows:
- Процессор Intel или AMD с поддержкой SSE2 и 1024 Мб ОЗУ
Для Mac:
- Процессор Intel и 1024 Мб ОЗУ

Стандартная установка может занять до 4 ГБ дискового пространства!

Описание: CINEMA 4D Studio – это самое лучшее, что MAXON может предложить профессиональным 3D-художникам. Если вы профессионально работаете с 3D-графикой и вы хотите быстро и с легкостью достичь потрясающего результата, то это - ваш выбор. Обладая всей функциональностью пакетов CINEMA 4D Prime, Visualize и Broadcast, CINEMA 4D Studio включает в себя также прогрессивные инструменты для работы с персонажами, волосами, физический движок и неограниченное число клиентов для рендеринга по сети. Благодаря всему этому CINEMA 4D Studio с легкостью справится с любым порученным проектом. Специальные инструменты в CINEMA 4D Studio упрощают создание ригов и дополнительной анимации персонажей. Волосы или мех для персонажей можно быстро и просто добавить, используя мощный набор инструментов, который позволит вам нарастить, причесать, стилизовать и анимировать волосы. Физический движок, позволяет с легкостью реализовывать сложные столкновения и взаимодействия между объектами, независимо от того, десяток их или тысячи. Рендеринг по сети позволяет вам задействовать все компьютеры в сети, чтобы просчитать анимацию быстрее. Несмотря на то, что пакет предназначен для профессионалов 3D, дополнительные инструменты в Studio остаются очень удобными и интуитивно понятными. Процесс создания сложных 3D-эффектов, таких как волосы, удивительно прост и быстр, поскольку CINEMA 4D проделывает за вас большую часть тяжелой работы. К примеру, при движении персонажа его волосы автоматически колышутся или развеваются; теперь для задания столкновений тысяч объектов друг с другом вам потребуется лишь несколько щелчков мышью. CINEMA 4D Studio позволит вам дать волю своему творчеству и наслаждаться 3D без границ.

Поддерживаемые процессоры
- Intel Pentium M
- Intel Pentium 4
- Intel Pentium 4D
- Intel XEON
- Intel Core Solo
- Intel Core Duo
- Intel Core 2 Duo
- Intel Core 2 Quad
- Intel Core i7
- Intel Core i5
- Intel Core i3
- Intel Celeron
- Intel Celeron D
- AMD Sempron (K8/Socket 754)
- AMD Athlon 64
- AMD Opteron
- AMD Phenom
Неподдерживаемые процессоры
- Intel Itanium
- Intel Itanium II
- Intel Pentium
- Intel Pentium II
- Intel Pentium III
- AMD K6
- AMD K7
- AMD Athlon XP/MP
- AMD Duron
- Power PC G4
- Power PC G5
Что нового
- New Physical Renderer.
- Physical Camera settings.
- New Subsurface Scattering Shader.
- Stereoscopic render settings.
- New, improved XRefs.
- New Collisions deformer.
- New muscle system has been integrated.
- The CMotion object generates walk cycles and other cyclical, parametric animations.
- Assigning an animation path according to the layer color.
- Display in the Viewport can, in consideration of linear workflow, be turned off.
- Stereoscopic settings for the Viewports.
- Camera modes can also be switched directly via commands.
- 2 new Viewport options.
- Renaming the HUD.
- Tabs can be arranged vertically.
- New options in Customize Commands Manager.
- Project files now have preview images.
- Defined keyframe interpolation now in Project Settings.
- Improved camera navigation in the Viewport.
- 2 new Project settings for XRefs.
- Support for COLLADA 1.5
- 2 new FBX import options.
- New FBX export option for baking animation tracks.
- New rotation order parameter for minimizing gimbal lock.
- Font selection now with preview.
- Optimized HyperNURBS weighting.
- Mesh-Deformer: Cage objects no longer have to be closed volumes.
- A new parameter for defining the blur plane for depth of field.
- New Far Clipping camera setting.
- Stereoscopic camera settings.
- New XRef commands for creating/editing XRef objects.
- The out-of-view indicator indicates the direction in which selected objects lie outside of the Viewport.
- Automatic tweak mode for quickly adjusting objects, points, edges or polygons.
- Edge loop selection via double-click.
- Simple selection path.
- Selecting related polygon groups via double-click.
- The naming tool can now automatically number names sequentially.
- Object Axis mode has been renamed to Axis mode and offers new functions as a temporary modeling axis.
- Expanded functionality for and CTRL keys for the Move tool.
- The Move tool’s Axis Extension helps to accurately model/position objects.
- Variable speed for Scale tool; scale axis.
- The Rotation tool’s Axis Extension helps to accurately model/position objects.
- New options for moving, rotating, scaling and selecting objects.
- New modeling workflow with hotkeys.
- Several commands’ options can be defined separately.
- New command for creating separate objects from polygon groups.
- Command for changing the order of a polygons points.
- The number of repetitions can now be defined for animation tracks.
- Time Tracks can be automatically be set to the length of the corresponding animation track.
- New keyframe option.
- Multiple selection of Timeline Markers, easy renaming via double-click.
- An explanatory text can be added to Timeline Markers.
- Two new commands for key tangents.
- New Keep Visual Angle key property.
- New Check Textures option for Render Queue.
- OpenEXR now supports multiple channels and offers 2 new compression options.
- After Effects supports Stereoscopy and Stage object.
- Re-organization of antialiasing filter, incl. new options.
- New Watermark Post Effect for including information in image.
- Several new commands for placing objects onto surfaces, replacing objects and placing objects hierarchically.
- New Bind tool options
- The Joints list can be arranged and filtered in the Weight tool.
- Weight Manager: baking Effectors also takes Joint falloff into consideration.
- Workflow improvement for weighting.
- Weight values can be rounded according to Auto Weight values.
- Improved auto weighting
- Weight tool displays selected Joints in any desired color.
- Joint icons can be colored according to their weight.
- Joints now have a falloff functionality.
- Pose Morph Tag: morph targets can be organized in folders in Animation mode.
- New IK Spline option
- The Point Cache tag can now also bake object position, scale and rotation.
- Point Cache tag: Loops can be blended together.
- Reworked Visual Selector.
- C.O.F.F.E.E. and Python have been re-arranged in a common menu, Script Manager, etc.
- New motion blur mode for Physical Renderer.
- In the Protection tag you can now define per axis or region how an object can be moved, rotated or scaled.
- GI Area light option for Physical Renderer’s GI mode.
- New physically correct Fresnel effect.
- A texture can be used for each color in the Tile Shader.
- Improved methods for generating dirt on brick walls.
- New button type.
- Function graphs improved and adapted to Timeline F-Curves.
- New filter in XPresso tool.
- New parameter for Matrix 2HPB Operator.
- New double-click functionality in Picture Viewer.
- Picture Viewer’s background color can be changed (for better viewing of rendered image).
- Stereoscopic settings in Picture Viewer for subsequent stereoscopic editing.
- Single frames of two separate animations can now be compared in the Picture Viewer.
- The Content Browser now uses the same view settings for all folders.
- In addition to enhanced native .wav and .aiff QuickTime import, CINEMA 4D can also import .mp3, .aac and other sound formats.
- New Terrain Mask shader for creating snow-covered or overgrown landscapes.
- Improved time and date functionality.
- New CNurbs option.
- The new muscle system has its own deformer.
- The CMotion Step object is used to fine-tune automatically generated CMotion step cycles.
- The Character Component tag is the basis for creating a character.
- Several new commands for creating and editing character templates and components.
- Use the Character object to quickly generate character rigs.
- New Python Effector for MoGraph functionaliy.
- New Multi Shader mode for creating mosaic images.
- Several new Multi Shader commands.
- The NET client now also has Preferences settings, for example for defining texture paths.
- New mode for Art Shader; the Shader will now be displayed in realtime in the Viewport (in Enhanced OpenGL mode).
- Maya now also accepts UV coordinates modified in BodyPaint 3D.
Установка
1. Монтируем образ "R13 Installation.iso"
2. В окне "Установка - Регистрация":
а) Запускаем файл "mc4dr13", там должны быть такие установки:
"License Type" - "Standalone Licence"
"Package Options - "Cinema 4D R13 Studio"
б) Нажимаем "Generate"
в) Возвращаемся в окно установки C4D, там нажимаем кнопку "Вставить", затем "Продолжить"

3. Тип установки: Cinema 4D (включая BodyPaint 3D), нажимаем "Продолжить"
4. В категории "По выбору" можно выбрать языковые пакеты программы, нажимаем "Продолжить"
5. Соглашаемся с условиями
6. Выбираем место установки, нажимаем "Установить сейчас"